Effective publishing of the cultural heritage on the Web
Abstract. The digitisation process of cultural
property has multiple targets defined by the strategy of
cultural institutions. First, digitisation protects
cultural properties by obtaining all related data and
their representative archive images. Besides, images of
digitalised properties have a significant role in the
online presentation and promotion of cultural artefacts.
This paper presents our research and cognition about
prerequisites and promising ways of successfully
presenting and promoting digitised cultural artefacts on
the Web. The fact is that today’s Web is an immeasurable
repository of data and images. It is crucial to provide
descriptions of cultural artefacts on the Web to achieve
satisfactory promotional results. Therefore, we studied
the benefits of technologies and vocabularies for
effective semantic image annotation. We concluded that
using Schema.org and Getty vocabulary, followed by
JSON-LD serialisation, contributed to a more accurate
description and categorisation of cultural property
images. We applied and checked the conclusions of our
research within the project “Marginal Art in Serbia”.
The Project examines the professional interpretation and
Web promotion of marginal artists’ artworks from the
Museum of Naïve and Marginal Art (MNMA) collection,
Jagodina. Reviewing the Project’s final results confirms
that Google recognised our semantically annotated images
as structured data, classifying them into related
categories and assigning them high ranking in its
indexes..
Keywords: schema.org, Linked Open Data, semantic
enrichment, effective annotation, artwork images.
The overview of the approach for semantic enriching images using Link Open Data - LOD
Efektivno publikovanje digitalizovanog kulturnog nasleđa na veb
Apstrakt. Proces digitalizacije kulturnih dobara ima više ciljeva, definisanih strategijom institucija kulture. Prvo, digitalizacija doprinosi zaštiti kulturnih dobara povezivanjem podataka sa njihovim reprezentativnim, arhivskim fotografijama. Osim toga, slike digitalizovanih kulturnih dobara imaju značajnu ulogu u on-lajn prezentaciji i promociji kulturnih artefakata. Ovaj rad predstavlja naše istraživanje i saznanja o preduslovima i perspektivnim načinima uspešne prezentacije i promocije digitalizovanih kulturnih artefakata na vebu. Činjenica je da je današnji veb ekstremno veliko skladište podataka i slika. Dakle, teško je postići zadovoljavajuće promotivne rezultate, ako slike kulturnih artefakata nisu opisane na internetu. Pored toga, proučavane su prednosti dostupnih tehnologija i rečnika, primenljivih za efektivno semantičko označavanje slika. Zaključili smo da je korišćenje Schema.org i Getti rečnika, dopunjeno JSON-LD serijalizacijom, doprinelo da opisi i kategorizacija slika kulturnih dobara budu precizniji. Primenili smo i proverili zaključke našeg istraživanja u okviru projekta „Marginalna umetnost u Srbiji“. Projekat analizira profesionalnu interpretaciju i veb promociju umetničkih dela marginalnih umetnika iz kolekcije Muzeja naivne i marginalne umetnosti (MNMA), Jagodina. Pregled konačnih rezultata projekta potvrđuje da je Google prepoznao naše semantički označene slike kao strukturirane podatke, klasifikujući ih u srodne kategorije i dodeljujući im visok rang u svojim indeksima.
Ključne reči: schema.org, povezani podaci, semantičko označavanje, efektivno označavanje, fotografije umetničkih dela.
Download the full paper from:
eLibrary of Mathematical Institute of the Serbian Academy of Sciences and Arts |