Infotrend web dizajn
Kako uraditi uspešan veb sajt - putem od koncepta do realizacije?
Uspešan veb sajt je sajt, koji zadovoljava sve zahteve u okviru faza njegovog životnog veka: od planiranja, izrade ili nabavke, praćenja i upravljanja sajtom i konačno, do redizajniranja, ili izrade potpuno novog sajta.
Semantički označene veb stranica o dimitrovgradskim selima
Koje su osnovne aktivnostu u fazi planiranja i korišćenja web sajta?
Na samom početku zajedno postavljamo ciljeve, a zatim kreiramo rešenja za njihovo dostizanje:
- izdvajamo ciljne grupe, kojima je sajt namenjen;
- planiramo i kreiramo sadržaje;
- vršimo lekturu tekstova i prevođenje tekstova na engleski jezik;
- planiramo i kreiramo priloge, ilustracije i fotografije;
- dizajniramo sajt prilagođen sadržajima prezentacije i ciljnim grupama;
- SEO - izdvajamo i semantički opisujemo elemente (fragmente teksta, klasifikacija sadržaja, fotografije) od značaja za prijavljivanje sajta mašinama za pretraživanje;
- prijavljujemo sajt i pratimo pozicioniranje sajta na mašinama za pretraživanje;
- pratimo statistiku poseta, ponašanje posetilaca i efektivnost prezentacije;
- predlažemo rešenja za održanje, ili povećanje efektivnosti i efikasnosti prezentacije;
- administriramo internet domen i sajt;
- održavamo i ažuriramo sadržaje sajta i predlažemo aktivnosti za dalji razvoj sajta.
Semantički označena fotografija na veb stranici o Boljev Dolu
Prioriteti pri planiranju i izradi veb sajta
- Obezbediti tačne i ažurne informacije, značajne i vredne našim korisnicima
- Kreirati grafički dizajn veb sajta, koji je prilagođen prvenstveno korisnicima i sadržajima veb sajta
- Uraditi potpunu SEO optimizaciju i proveriti kako Google vidi naš sajt
- Koristiti efikasne i samo neophodne module (skripte)
- Programski kôd veb sajta mora da bude bez grešaka i slično.
Google prepoznaje i ceni kreativno semantički označene veb stranice i delove stranica (slike, na primer) i dodeljuje im visok rang u rezultatima pretraživanja.
Semantički označenoj veb stranici o Boljev Dolu Google je dodelio rang 2, odmah ispod Vikipedije. Vikipedia inače je povlašćenja u rezultatima Google pretraživanja. (26. maj 2025)
Koliko košta veb sajt?
Cenu izrade i ažuriranja sadržaja veb sajta nije teško odrediti. Potrebno je samo da znamo šta želimo i kome smo sajt namenili.
Koje su najčešće greške pri izradi veb sajta i kako ih izbeći?
Veb sajt nije prilagođen našim korisnicima:
- Veb sajt nismo namenili našim korisnicima, već ga radimo isključivo sebe radi.
- Moramo da odlučimo za koga radimo sajt.
Sadržaji su nepotpuni, netačni i neažurni, nisu lektorisani.
Nisu važni broj strana sajta i linkova, važne su tačne i proverene informacije, napisane bez slovnih, stilskih i gramatičkih grešaka.
Grafički dizajn veb sajta nije prilagođen ciljnoj grupi:
- Izbor grafičkog dizajna ne sme da se zasniva na kriterijumu "Meni se sviđa!".
- Kriterijumi za primeren grafički dizajn su ciljna grupa, planirani prilozi i lako, intuitivno korišćenje sadržaja sajta.
U slučaju da je previše nepotrebnih elemenata na veb stranama, koji negativno utiču na upotrebljivost sajta, posetioci
napuštaju sajt, pre nego li pročitaju tekstove, koje smo im namenili:
- Sve "što može" da bude na sajtu ne znači da je potrebno i dobro.
- Previše animiranih delova zbunjuje posetioca.
- Previše nepotrebnih dodataka čini stranice sajta nepreglednim, nečitljivim i zamornim za posetioce.
- Kombinacija previše neusaglašenih programskih modula može dovesti do tehničkih problema, programskih grešaka, nefunkcionisanja sajta i slično.
Sadržaji sajta nisu semantički označeni, podaci nisu struktuirani, SEO nije rađen, ili je neuspešan.
Pretpostavka da je SEO optimizacija urađena nije dovoljna. Neophodno je proveriti kako Google vidi stranice našeg sajta.
Izuzetno je korisno da se semantički kreativno označe i fotografije sa veb stranice. Ukoliko je to urađeno, Google će pri prikazu fotografija po pojmu iz upita naše fotografije prikazati u prvim redovima rezultata.
Naše semantički označene fotografije sa veb stranice o Boljev Dolu Google je pozicionirao u prvi red prikazanih fotografija. (26. maj 2025)
Kada je veb sajt uspešan?
Ne postoje veliki i mali, skupi i jeftini sajtovi. Postoje uspešni i neuspešni. Uspešan sajt nudi sadržaje:
- koji su nekome važni i korisni,
- koje posetioci vole i
- koji ih ne zamaraju.