Infotrend - Digitalizacija, publikovanje i IT.

 


Infotrend optimizacija web strana - SEO


 

Infotrend SEO (Search Engine Optimization), ili optimizacija za pretraživače, je proces poboljšanja rangiranja veb stranice na spiskovima rezultata pretraživanja veba. Cilj Infotrend SEO je da poveća broj organskih (neplaćenih) pristupa veb stranici, čineći je vidljivijom i relevantnijom za upite pretraga. U suštini, Infotrend SEO pomaže pretraživačima da razumeju sadržaj veb stranice i da je ponude korisnicima kao rezultat njihovog upita.

Kako se radi uspešna Infotrend SEO optimizacija?


Najčešća želja (ili zahtev) vlasnika budućeg veb sajta: - Hoćemo da naš veb sajt bude prvi na Google-u!
Najčešće pitanje (ili nedoumica) vlasnika veb sajta: - Zašto nas Google ne vidi?
Na pitanja rado odgovaramo i otklanjamo nedoumice.

Deo odgovora na pitanja: Semantički označenoj veb stranici o Boljev Dolu Google je dodelio rang 2, odmah ispod Vikipedije.

Semantički označenoj veb stranici o Boljev Dolu Google je dodelio rang 2, odmah ispod Vikipedije. Vikipedia inače je povlašćenja u rezultatima Google pretraživanja. (26. maj 2025)


Sastavni deo programskog kôda veb strana koje kreiramo su elementi, neophodni za uspešnu Infotrend SEO optimizaciju. Na osnovu teorije, dobre prakse i sopstvenog iskustva dolazimo do planiranog rezultata: Google vidi, prihvata, prati i podržava sadržaje naših veb strana, dodeljujući im visoku poziciju (rang) u rezultatima pretraživanja.

 

Primer: Semantički označena stranica, kojoj je Google dodelio rang 1. u rezultatima pretraživanja

Rezultat primene Infotrend SEO metodologije je uspešna SEO optimizacija, koju smo, između ostalih veb sajtova koje smo dizajnirali, uradili i za potrebe našeg internet portala Magazina za nacionalnu geografiju, kulturu i tradiciju.

Semantički označena web stranica Kruga dvojke

Semantički označena web stranica Kruga dvojke

Semantički označen sadržaj teksta povezan sa LOD (Link Open Data) rečnicima i fotografiju, Google prepoznaje kao struktuirane podatka (semantički veb). Rezultat je da je link na stranicu pozicioniran na prvo mesto rezultata pretraživanja. Istovremeno, prikazane su fotografije (mapa) trase tramvaja broj 2. u Beogradu (Krug dvojke).

Primer naše semantički označene stranice, kojoj je Google dodelio rang 1. na spisku rezultata pretraživanja

Primer jedne naše semantički označene stranice, kojoj je Google dodelio rang 1. na spisku rezultata pretraživanja (23. V 2025)

 

"Google featured snippets" (istaknuti isečci, fragmenti sadržaja)

Rezultati Gugl pretrage ponekad prikazuju rezultate upita sa fragmentom, koji opisuje relevantnu stranicu i koji se, za razliku od standardnog formata, nalazi pre linka stranice. Rezultati prikazani na ovaj način nazivaju se "Google featured snippets" (istaknuti isečci, fragmenti sadržaja). Istaknuti fragmenti jedan su od načina na koji Google pomaže korisnicima da lakše pronađu informacije koje traže. Izdvojeni fragmenti sadržaja pomažu korisnicima, koji koriste mobilne uređaje, ili pretražuju glasom. Istaknuti fragmenti obično sadrže jednu listu, ali se može pojaviti više od jedne.

Veb stranice, označene kao "featured snippets", imaju najviši rang: 0.

Primer: Rezultati pretraživanja "Pruga Zaječar - Prahovo"

Web stranica Pruga Prahovo - Zaječar koju je Gugl naveo u vodećem fragmentu rezultata pretraživanja.

Web stranica "Pruga Prahovo - Zaječar", koju je Gugl naveo u vodećem fragmentu rezultata pretraživanja (23. V 2025)

Gugle je izdvojio deo teksta stranice Pruga Prahovo - Zaječar i prikazao ga, zajedno sa linkom ka stranici, kao "featured snippets".

Deo teksta sa veb stranice Pruga Prahovo - Zaječar koji je Gugl prikazao u vodećem fragmentu rezultata pretraživanja.

Deo teksta sa veb stranice "Pruga Prahovo - Zaječar", koji je Gugl prikazao u vodećem fragmentu rezultata pretraživanja (23. V 2025)

 

 

Zašto je važan SEO?


Kada smo semantički označili tekstualni sadržaj veb strane i slike, povezali sadržaje strane sa otvorenim rečnicima na vebu LOD (Link Open Data), Google je na našoj strani prepoznao struktuirane podatke. Nakon dan-dva, naša semantički označena stranica i slike našle su se u vrhu rezultata Google pretraživanja.